Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra butikfriis.dk.

Bestilling

Butikfriis.dk er altid åben for køb, du kan derfor handle hos os døgnet rundt.
Derudover er du selvfølgelig velkommen i vores fysiske butik  -Torvestræde 9A, 4700 Næstved, Danmark.

Ved ordre på butikfriis.dk laver du en salgsaftale med Butik Friis.
Når du som kunde trykker på “Godkend ordre” laver du en bestilling på de varer, som er i din indkøbskurv. Vi sender dig en ordrebekræftelse via e-mail, så snart du har gennemført dit køb. Ordrebekræftelsen anses som leveret på det tidspunkt, vi har afsendt den til din registreret e-mail. Din ordre er ikke endelig før vi har godkendt den. Der tages højde for udsolgte varer eller fejl på siden.
Vi minder dig om, at vi ikke er forpligtet til at levere din ordre i tilfælde af, at vores leverandører ikke kan levere til vores varelager. For at denne undtagelse gælder, må vi ikke være juridisk ansvarlige for manglende evne til at levere de pågældende varer. Derudover skal vi informere dig om situationen og eventuelle forsinkelser. Hvis vi ikke kan få din bestilling hjem, vil vi naturligvis annullere enhver betaling i relation til ordren.
Derudover kan Butik Friis ikke blive holdt ansvarlig for force majeure omstændigheder såsom; krig, strejke, naturkatastrofer, vejrforhold, inflation eller andre situationer, som vi ikke har kontrol over.
I tilfælde hvor vi har angivet tidsperioder, såsom leveringstid, skal det forstås som alle dage mellem mandag og fredag (begge dage inkluderet), bortset fra helligdage i Danmark.

Priser

De viste priser på butikfriis.dk er inklusiv 25% moms og i DKK.
De viste priser på hjemmesiden ved købstidspunktet er gyldige.
Vi tager forbehold for trykfejl og udsolgte varer.
Varerne tilhører Butik Friis indtil det fulde beløb er betalt.
Vi dækker alle omkostninger ved levering på ordrer over 500 kroner.

Fragt og levering

Vores lager arbejder hårdt for at levere alle pakker til tiden.
Vores normale leveringstid er 1 – 3 hverdage.
Ved besked om, at din pakke har forladt vores lager, har du mulighed for at tracke den via linket i e-mailen.
Alle ordre afsendes fra dag til dag, såfremt varen er på lager og bestilt inden kl. 9:30. Skulle de bestilte varer mod forventning ikke være på lager, vil du modtage besked herom hurtigst muligt.
Vi samarbejder med GLS, som står for levering af vores pakker, både til private samt erhverv. Hvis du ikke har modtaget noget fra GLS om afhentning indenfor 5 hverdage, bedes du kontakte Butik Friis på telefon: 50 52 79 02 eller info@butikfriis.dk.
Butikfriis.dk tilbyder fragtfri levering ved køb over 500 kroner i Danmark. Ved køb under 500 kroner er fragtprisen 39 kroner til pakkeshop eller erhverv, eller 49 kroner ved levering hjem til privatadressen.

Hvis du har valgt levering til pakkeshop/posthus, og ikke afhenter pakken på det pågældende posthus eller pakkeshop, bliver din pakke automatisk sendt retur til os. Hvis dette er tilfældet hæfter du selv for udgifterne ved transporten tilbage til os. Udgifterne ved dette, ligger på 62 kr., som er det samme som en returlabel gennem GLS koster.

Betaling

Butikfriis.dk tager imod følgende betalingsmetoder:
• VISA
• MasterCard
• Meastro
• Mobilepay

Vi forbeholder os ret til at nægte visse betalingsmetoder. Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort. Når du betaler med betalingskort, hæver vi først pengene fra dit kort, når vi sender din ordre.
Du accepterer at modtage ordrebekræftelse/faktura i elektronisk form.
Du skal være opmærksom på, at hvis du betaler med debetkort reserverer banken beløbet. Vi modtager først betalingen, når vi godkender bestillingen.

Rabatkoder

Rabatkoder er rabatter, der tildeles i forbindelse med reklamekampagner og er gyldige indenfor en begrænset periode.
Rabatkoder du får tilsendt via nyhedsmails kan ikke bruges i forbindelse med andre tilbud. *Medmindre andet står skrevet.
Rabatter kan kun bruges i forbindelse med et køb og kun indenfor den specificerede periode. Bemærk, at der muligvis kræves et minimumsbeløb for at bruge en rabatkode.
Værdien af rabatkoden kan ikke udbetales kontant. Desuden kan rabatkoder ikke refunderes, hvis nogle, eller alle varerne, i ordren returneres. Hvis du har brugt en rabatkode på 25% på et beløb på 1500 DKK og du vil returnere varen og få dine penge tilbage, modtager du ikke 1500 DKK, men selvfølgelig det beløb, du faktisk har betalt, hvilket i dette eksempel er 1125 DKK.
Rabatkoder skal bruges, inden bestillingsprocessen er afsluttet. Det er endvidere ikke muligt at kombinere flere rabatkoder, med mindre dette er tilladt ved de enkelte rabatkoder.

Køb og afhent i butikken – Butik Friis i Næstved

Du kan altid købe online og vælge at afhente din bestilling i vores fysiske butik. Du vil modtage en e-mail eller SMS, når din bestilling er klar til afhentning.
Er din ordre en gave, tilbyder vi selvfølgelig også at pakke den ind uden ekstra beregning. Det eneste du skal gøre er, at notere det i kommentarfeltet.
Husk altid at medbringe din ordrebekræftelse ved afhentning i Butik Friis.

Adresse:
Butik Friis
Torvestræde 9A
4700 Næstved

Åbningstider i butikken:
Mandag-torsdag: 10.00 – 17.30
Fredag: 10.00 – 18.00
Lørdag: 10.00 – 15.00
Søndag: Lukket

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret i forbindelse med køb på Butikfriis.dk.
Når du køber varer i vores webshop, har du altid din fortrydelsesret.
Du har altid ret til at annullere salgsaftalen inden for 14 dage. De 14 dage inkluderer 14 hele dage og starter den dag du modtager din ordre.
Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, kan du under punktet returnering købe en returlabel, og derved sende din pakke retur til os, såfremt det er inden for de 14 dage.

Hvis du annullerer din købsaftale ved at bruge din fortrydelsesret, er vi forpligtet til at tilbagebetale alle betalinger, vi har modtaget fra dig. Du hæfter for udgifterne ved returnering.
Refunderinger returneres til dig via den samme betalingsmetode, som du brugte til det originale køb. Vi opkræver ingen gebyrer for refunderingen. Vi tilbageholder din refundering, indtil vi modtager varerne fra dig. Du er forpligtet til at returnere alle de pågældende varer til os uden unødig forsinkelse.
Hvis du skulle overskride grænsen på 14 dage og stadig sende os dine varer, returnerer vi varerne tilbage til dig igen, idet betingelserne for fortrydelsesretten ikke er opfyldt, hvilke giver os ret til at afvise din returpakke. Du dækker omkostningerne ved returnering af pakken til dig igen.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.
Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, såsom spiselige produkter, da vi ikke kan garantere for hvordan, de er opbevaret, når de forlader vores lager. Du kan miste din fortrydelsesret på bl.a. plomberede skønhedsprodukter, hvor emballagen er brudt. Eller varer som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er blevet brudt – heriblandt forsegling på badetøj. Derfor skal undertøj/badetøj prøves uden på eget undertøj og al forsegling skal blive på tøjet der prøves.

Tilbagebetaling

Hvis du har betalt med kort, tilbagebetales beløbet til dit kreditkort. Det kan tage op til 10 hverdage fra vi modtager returpakken, indtil du får dine penge tilbage. Vi skal behandle returvarerne i vores system først, hvorefter vi overfører pengene til dig.

Kundeservice

Hvis du har brug for mere hjælp, kan du altid kontakte vores kundeservice på info@butikfriis.dk. Du kan forvente et svar fra os inden for 24 timer på hverdage.

Juridisk ansvar for fejl og mangler

  • Vores ansvar for mangler reguleres af de relevante lovgivninger på dette område. Du har 24 måneder til at underrette os om eventuelle fejl eller mangler i dine produkter.
  • Det er kun muligt for folk over 18 år at benytte sig af tjenesterne på vores webshop Butikfriis.dk.
  • En erklæring om mangler skal være berettiget og manglen må ikke være et resultat af forkert behandling af produkterne.

Reklamation

Dit køb er omfattet af købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og indenfor den første måned hvor efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail på info@butikfriis.dk.
En reklamation, der sendes retur, uden at du har taget kontakt til os, godkendes ikke.

Klager

Hos Butik Friis går vi meget op i et højt serviceniveau og vi vil altid gerne høre fra jer, hvad vi kan gøre bedre eller anderledes. Du er derfor altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager eller feedback til en vare eller andet, som du har købt hos os. Vores kundeservice kan kontaktes telefonisk på 50 52 79 02 eller via e-mail info@butikfriis.dk.